יום ראשון, 20 בינואר 2013

ATC SCM50ASL

ATC SCM50ASL

חברת ATC נמצרת בשוק לא מעט ובונה רמקולים פסיביים ואקטיים, מדובר במערכת ואני אומר מערכת כי הרמקול כולל מגבר ופרה בפנים שאותה מערכת מורכבת באמת לעבוד יחד. לא ייאמן, הרמקולים מאוד שקופים. אני נשביתי בקיסמו של הרמקול/מערכת הזו. הATC עשה עבודה למופת של שילוב הcrossovers האלקטרוני, והמגברים הייעודיים. הבס היה עמוק, מהיר ומגיב, אבל לא בולט או שתלטן, כפי שקורה כל כך הרבה אצל רמקולים אחרים.





דוגמה אחת של השליטה והשקיפות של הATC אפשר הייתה לשמוע בהוצאה של MOFI של אלבום המופת של Steve Winwood - Back in the high life, היכולת של הרמקול לנגן את הרצועה higher Love עם דינמיות כל כך מרשימה, גבוהים נקיים, ומיד שקוף ומפורט הפתיע אותי מאוד.







איכות מרשימה נוספת של מערכת הATC היה החופש המוחלט שלה מעיוותים או דחיסה, אפילו ברמות מחרישות אוזניים. 
לא משנה מה זרקתי לרמקול הוא ניגן בלי בעיה, לד זפלינד, meatloaf, מטליקה, סטיב ווי וכו...
רואים שהחברה הזו בונה מוניטורים לאולפנים היכולות שאולפן דורש זולגים גם לרמקולים האלה ומשאירים טעם של עוד בפה.


ואז עברתי למהלר 5, פה אני מצפה מהמערכת לנגן את הפתיחה בדימניות ובס מטורפת אבל התאכזבתי קצת, הרמקול יורד נמוך את זה שומעים בקלות אבל אין לו את העוצמה והיכולת לשחזר את הפתיחה כמו שצריך, אבל שלא תבינו לא נכון, כמעט שום רמקול שאני מכיר במחירים האלה לא עושה את זה כמו שצריך.









אחרי האכזבה של מהלר עברתי למשהו פשוט יותר, מריו, עם הביצוע המדהים ל Nights in White Satin.
פה הרמקול כיכב, הקול של הזמר נשמע שקוף באופן בלתי רגיל, הבמה היתה גדולה מאוד מפוקסת, בלי ספק זה רמקול שיודע לעשוות vocal כמו שצריך.








ובמעבר חד מדיסקים להיירז עם R.E.M הרצועה Find The River היא רצועת בדיקה שלי הרבה זמן, ההקלטה טובה אבל מרגישה קצת עמוסה ופה אני בא לבדוק איך הרמקול עומד בעומס, זה לא מהלר אבל עדיין אי אפשר להתעלם ממנה. וגם פה הרמקול מראה שהוא יודע לנגן את זה בלי בעיה עוד פעם גיליתי את הרזולוציות שהרמקול מפיק והבמה הגדולה והמפורטת, מצד שני שוב פעם החלק התחתון היה חסר, אפשר להרגיש בקלות שהרמקול יורד נמוך אבל לא כמו שאני מצפה מרמקול במחיר הזה.




משם המשכתי לסטיב (בהיי רז) הרצועה הראשונה של האלבום הזה מלאה בדינמיות ובס מאוד נמוך, הרמקול ניגן אותו בלי שום בעיה, שוב פעם כמו בקודמים אותה רזולוציה אבל עם אותו חוסר בבס נמוך.









ולסיום נסיים עם Dave Brubeck, באלבום מצויין.
רצועת הבדיקה שלי היא Castilian Drums, זהו טראק אדיר של תופים אבל מה שמעניין אותי בבדיקה זה האם אפשר לזהות מה הקהל מדבר איתו בזמן הסולו שלו על התופים. 
מיותר לציין שהרזולוציה של הרמקום עשתה את זה בלי שום בעיה.
נהדר!







סיכום:

אני בדרך כלל בודק מערכות עם לא מעט דיסקים אחרים, אבל פה 6 רצועות הספיקו לי על מנת להבין איזה מערכת עומדת מולי, 15,000 $ זה לא מעט בשביל רמקול, אבל שחושבים איזה תמורה מקבלים ומה יש בחוץ באותם מחירים אז אני אומר בקלות שמדובר ברמקול ששווה את הכסף, חשוב לקחת בחשבון את החלק התחתון שחסר פה, אבל אם מתעלמים מזה מקבלים חבילה אדירה של סאונד.




Specifications

SCM50ASL (Active)

Drivers :
HF 25mm
Mid 75mm
LF 234mm Super Linear
Amplitude Linearity ±2dB :
70Hz - 17kHz
Frequency Response -6dB :
40Hz & 22kHz
Matched Response
±0.5dB
Dispersion :
±80° Coherent Horizontal
±10° Coherent Vertical
Max continuous SPL @1m :
112dB SPL
Crossover Frequency :
380Hz & 3.5kHz
Input Connector :
XLR
Input Sensitivity :
1V
Input Impedance :
>10k ohms balanced XLR
Amplifier Output :
HF 50 Watts RMS
MF 100 Watts RMS
LF 200 Watts RMS
Overload Protection :
LDR tweeter protection, plus active FET MGR (amplifiers)
Power Requirements :
Voltage: 100, 115, 230 (factory set)
Frequency: 50/60Hz
Power: Nominal 90 Watts, Driven 350 Watts
Cabinet Dimensions(HxWxD):
717x304x480mm
including amps
Weight :
48.9kg

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה